خرید آنلاین بلیط اتوبوس منتفی خواهد شد؟
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۹۳۲۲
ایران اکونومیست- انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای مسافربری اتوبوسی تهران مبنی بر کاهش پورسانت فروش اینترنتی گمانه زنی ها در خصوص توقف فروش اینترنتی بلیط های اتوبوس را افزایش داده است.
انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای مسافربری اتوبوسی تهران طی تصمیمی پورسانت فروش اینترنتی را به ۲ درصد کاهش داده است و سهم شرکتهای تامین کننده زیرساخت فروش اینترنتی یک درصد و سهم سایتهای کاربرپسندی مانند علیبابا، مستربلیط، آپ و … تنها یک درصد شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گفته شرکت های خدمت دهنده آنلاین هزینه باربری و ارائه دهی خدمات به مسافران به قدری است که کارمزد یک درصد دیگر جذابیتی برای آنها ندارد و این شرکت ها ترجیح می دهند از خیر فروش بلیط اتوبوس بگذرند؛ گفتنی است که در صورتی که این اتفاق رخ دهد مسافران می بایست مانند گذشته برای مسافرت با اتوبوس اقدام کنند.
سفرها با استفاده از اتوبوس در گذشته و قبل از روی کار آمدن شرکت های فروش آنلاین بلیط به این شکل بوده است که افرادی که قصد سفر داشته اند راهی ترمینال شده و آنجا اگر می توانستند بلیطی را تهیه می کردند و اگر مسافران همیشگی بودند از طریق برقراری تماس با تعاونی ها و یا پیدا کردن افرادی آشنا در ترمینال بلیط را تهیه می کردند و راهی سفر می شدند و با روی کار آمدن شرکت های خدمات دهی آنلاین کار برای مسافر راحت تر شده و با رزرو صندلی نه تنها از شلوغی ترمینال ها کاسته شده است بلکه درگیری رانندگان و مسافران نیز بسیار کمتر شده است.
با همه اینها به نظر می رسد که با تصمیم اخیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای مسافربری اتوبوسی تهران تهیه بلیط به روش سنتی دوباره در کشور رایج شود و نظم فعلی در ترمینال ها را بر هم زند و بر بار ترافیکی نیز بیافزاید؛ گفتنی است که این تصمیم در حالی در این انجمن گرفته شده است که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو بر تعداد مسافرت ها و مسافران افزوده خواهد شد.
یکی از چهار شرکت اصلی تامین کننده زیرساخت اینترنتی فروش بلیط گفته است که از امروز کارمزد آنها از فروش بلیت اتوبوس یک درصد خواهد بود و این کارمزد قبلا بین ۳ تا ۵ درصد بوده است؛ این شرکتهای پرووایدر در واقع واسطههایی هستند بین تعاونیهای مسافربری و فروشندههای آنلاین و ظرفیتها را از تعاونیها گرفته و به فروشندهها میدهند و خودشان هم درصدی کارمزد دریافت میکنند.
خرید آنلاین بلیط اتوبوس منتفی خواهد شد؟
علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در این خصوص گفت: اگر مردم بتوانند بلیط را اینترنتی تهیه کنند بسیار عالی است چراکه بار ترافیک کاهش پیدا می کند و در وقت مردم صرفه جویی می شود و مردم می توانند بهتر برای آینده تصمیم گیری کنند اما اینکه سهمیه بلیط فروشی های اینترنتی چند درصد باشد باید مورد بررسی قرار گیرد اما این امتیاز را نباید از مردم گرفت و بلیط فروشی اینترنتی یک کار حداقلی برای رفتن به سمت شهرهای الکترونیک است.
وی در ادامه افزود: مصرف کنندگان که مردم هستند و خدمات دهندگان باید راضی باشند و متولیان امر باید در این خصوص تصمیم گیری کنند و تصمیمات ناگهانی هم مردم را در زحمت می اندازند و هم افرادی را که از این طریق مشغول به فعالیت هستند و درآمدزایی می کنند دچار مشکل خواهند شد.
نگارعلی_
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: فروش اینترنتی یک درصد شرکت ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
زیسان: یوهان اشترویس، دریانورد بخت برگشته هلندی در عصر حکومت شاه سلیمان صفوی (اسفند ۱۰۲۶ – ۸ مرداد ۱۰۷۳ خورشیدی/ فوریه ۱۶۴۸ – ۲۹ ژوئیه ۱۶۹۴ میلادی) به عنوان برده وارد ایران میشود. او ماجرایی خواندنی را از تعداد زیاد حمامها و علاقه ایرانیان به حمام کردن را روایت میکند.
به گزارش «زیسان»، یوهان اشترویس در ۱۶۲۸ م / ۱۰۳۸-۱۰۳۷ ق یا ۱۶۲۹ م / ۱۰۳۹-۱۰۳۸ ق در روستایی به نام رومر در نزدیکی آمستردام هلند متولد شد. او روایتی جالب از تفاوت رفتار ایرانیان در قیاس با ترکها و سایر ملل با بردگان را نقل میکند.
او پس از چند مرحله گشت و گذار در شرق آسیا، مدیترانه، اروپا و شمال آفریقا، از بد روزگار در جریان سکونت در روسیه تزاری، با شورش قزاقها مواجه شد. او و همراهانش برای فرار از دست شورشیان از آستراخان فرار و رهسپار ایران شدند که در میانه راه از سوی تاتارها به اسارت در آمدند.
بیشتر بخوانید علاقه زیاد ایرانیان به حمام کردن در ۴۰۰ سال قبل! روایت خواندنی برده هلندی از فرهنگ چندهمسری در میان ایرانیان ۴۰۰ سال قبل اگر بپذیری ختنه شوی و مسلمان، این دو زن زیبا را به تو میبخشیم!
تاتارها اشترویس را به بازرگان ایرانی به نام حاجی محمد صالح فروختند. این بازرگان نیز در سال ۱۶۷۰ این دریانورد هلندی را به عنوان برده به تاجر ثروتمند دیگری به نام حاجی بایران علی از اهالی دربند میفروشد. اشترویس در جریان اقامت در ایران اطلاعات ارزشمندی را از ایران آن دوران (عصر شاه سلیمان صفوی) ارائه میدهد.
گزارشهایش در مورد خودکشی، قتل، اعدام، روسپیگری، دزید، راهزنی و رباخواری و... تصویری گویا از مسائل ایران آن دوران به خصوص در شهرهای شماخی و دربند است. البته اشتروس توصیفی جالب و خواندنی را از شمال تا جنوب ایران -از اردبیل تا گمبرون (بندرعباس) - ارائه میدهد.
نکته قابل توجه روایتهای این هلندی بخت برگشته این است که او به عنوان برده در ایران حضور داشته و هیچگونه فرصتی برای ارتباط با اصحاب قدرت نداشته است. روایت او تصویری واقعی از بطن جامعه ایران حدود ۴۰۰ سال قبل است.
در ادامه روایت اشترویس از تفاوت رفتار ایرانیان با بردگان در قیاس با ترکها و سایر ملل را میخوانید:
«ساکنان دربند به خرید و فروش برده اشتغال دارند و برده کالای اصلی و تقریباً تنها کالایی است که در آن شهر معامله میشود. بردهها را از تاتارها خریداری میکنند و همه آنها را به ایران میفرستند و از این طریق درآمد هنگفتی به دست میآورند. با بردههایی که برای خرید و فروش به اینجا میآورند مانند حیوانات وحشی رفتار میکنند.
هنگامی که میخواهند بردهای را خریداری کنند او را عریان میکنند و مانند خوک و گوساله به بدنش دست میزنند. با بردهها بسیار بی رحمانه رفتار میکنند و اگر ترس ضرر مالی نباشد، احتمالاً بسیاری از آنها جانشان را از دست میدهند. همان طور که قبلاً گفته شد مردم این منطقه طبیعتاً فرومایه و بد اخلاق اند.
با این حال ایرانیها در قیاس با تُرکها چندان با بردهها بدرفتاری نمیکنند. وقتی در گالیها (اشاره به دورانی که روی کشتیهای کوچک ونیزی ملوان بود) بودم به این تفاوت پی بردم.
ایرانییها در قیاس با مردم الجزایر، تریپولی، تونس و سایر شهرهای بربرها نیز با بردهها بهتر رفتار میکنند. در آن مناطق با بردهها رفتار بدتری دارند و آنها را وادار میکنند دینشان را ترک کنند. گزارشهای کسانی که به دست آن مردم بی رحم اسیر شدند، این ادعا را اثبات میکند.»
tags # تاریخ ایران ، صفویان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غولپیکر چینی از پورشه هم گرانتر است! قارچهای زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست میدهند، چه حسی است؟